سوالات مربوط به بخش سوم طرح پویش تابستان 1394(سنجش مهارت پژوهش و نگارش علمی)
بسمه تعالی
سوالات مربوط به بخش سوم طرح پویش تابستان 1394(سنجش مهارت پژوهش و نگارش علمی)
زمان پاسخگویی به سوالات: 15/6/1394
( با تکیه بر فایلهای ارسالی پیشین و استفاده از سایر منابع پاسخهای خود را ارایه نمایید )
- مقاله شماره یک (پیوست ) با عنوان تدریس اثر بخش را مطالعه و از نظر رعایت ملاکهای محتوایی – ساختاری ، نقاط قوت و ضعف آن را مشخص نمایید؟
- چکیده مقالات از چه اجزایی تشکیل می شود؟ چکیده زیر را از منظر رعایت ساختار مطلوب چکیده چه کاستیهایی دارد .
نقش دانشگاه فرهنگیان در تربیت معلم فکور با رویکرد برنامه درسی فاوامحور
این پژوهش به واکاوی نقش فناوری اطلاعات در آموزش معلم فکور و نقش دانشگاه فرهنگیان جهت کیفیت بخشی برنامه ی درسی فاوامحور دانشجو معلمان و ایجاد این بستر می پردازد. در این راستا، فناوری اطلاعات، اهداف آموزشی، ضرورت و اهمیت آن در تربیت معلم فکور مورد بررسی قرار گرفت؛ رویکرد سازنده گرایی به عنوان مبنای هدف گذاری، در این زمینه مورد تحلیل واقع شد و روش تدریس آموزش فعال فناورانه معرفی گردید، و سپس رسانه ها و تکنولوژی های آموزشی متداول در حوزه فناوری اطلاعات معرفی شد. به این ترتیب این دانشگاه نوبنیاد که معلمان جوان را برای تدریس در کلاس های درس هوشمند امروزه، آماده می سازد، باید این پتانسیل و توانایی را دارا شود که بتواند بستر مناسب را برای اثرگذاری فناوری اطلاعات در آموزش فراهم ساخته و سبب کیفیت بخشی آموزش اثربخش گردد.
- ضمن بیان مفهوم واژه های زیر پایگاههای استنادی داخلی و خارجی و نحوه دسترسی به مقالات را معرفی نمایید؟
ISI , self citation , Impact factor
- یک موضوع پژوهشی بنویسید و بیان مساله آن را مشخص نمایید ؟
- نظریه چیست و ویژگی و کارکرد آن در پژوهش علمی را تبیین نمایید .