پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد

توسط معاونت آموزشی تشریح شد :
اهم فعالیت های پردیس به مناسبت هفته پژوهش

اعزازی معاونت آموزشی پردیس شهید هاشمی نژاد طی گفتگویی. با بیان اینکه  ستاد برگزاری هفته پژوهش متشکل از کارکنان ، اساتید و دانشجویان هر دو پردیس شهید هاشمی نژاد وشهید بهشتی ودیگر مراکز آموزش عالی دانشگاه فرهنگیان در استان از آبان ماه با برگزاری جلسات جهت گرامیداشت با شکوه هفته پژوهش برنامه ریزی نموده است ، اهم فعالیت های این پردیس را درهفته پژوهش به شرح ذیل  تشریح کرد:

  • برگزاری اولین همایش استانی تجلیل از دانشجویان پژوهشگر و نوآور

این همایش برنامه مشترکی با مراکز استان در پردیس شهید بهشتی برگزار می شود که در آن پژوهشگران برتر استان در هفت حوزه انتخاب می شوند و مورد تقدیر قرار می گیرند و دانشجویانی که امتیاز بالاتری دارند به مرحله کشوری اعزام می شوند.

  • انتخاب پژوهشگران برتر از حوزه های زیر اساتید ،دانشجویان پژوهشگر ،طرح های پژوهش برتر ،پایان نامه های دکتری و ارشدو کارمندان پژوهشگر
  • برنامه مشترک با دانشگاه فردوسی: غرفه ای صدمتری در نمایشگاهی در دانشگاه فردوسی به پردیس شهید هاشمی نژاد اختصاص داده شده است که در آن کتب و تالیفات اساتید و دانشجویان ، نشریات و مقالات و فعالیت های پژوهشی به نمایش گذاشته می شود.
  • برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی وپژوهشی از جمله : ویراستاری،end not  ، spss و مقاله نویسی.
  • برگزاری نمایشگاه عکس و پوستر در رابطه با تعلیم و تربیت و معرفی دانشمندان حوزه تعلیم و تربیت مثل خواجه نصیرالدین طوسی و کاشانی در پردیس شهید هاشمی نژاد
  • رونمایی از نشریه الکترونیکی پژوهش های دانشجویی در حوزه علوم تربیتی در کل کشور که مجوز آن گرفته شده است.

این نشریه صددرصد توسط دانشجویان هدایت می شود. سردبیر، مدیر مسئول، هیئت تحریریه و ... نشریه را خود دانشجویان بر عهده دارند.

از میان مقالات فراوانی که به کمیته پژوهش ارسال شده، 6 مقاله برگزیده شده که 4 مقاله در پردیس هاشمی نژاد، یک مقاله ازپردیس بهشتی و یک مقاله از مرکز آموزش عالی تربت حیدریه پس از تصحیح و ویرایش علمی در نشریه ثبت شده و در هفته پژوهش بهره برداری می شود.

  • برگزاری میزگرد آسیب شناسی پژوهش در دانشگاه فرهنگیان با حضور اساتید و صاحب نظران در روز چهارشنبه برگزار می شود و نتیجه جلسه به اطلاع عموم می رسد.
  • اعزام کارشناس پژوهش به همایش بزرگداشت هفته پژوهش که با حضور وزیر آموزش و پرورش در بوشهر به مناسبت تقدیر از پژوهشگران برتر کشوربرگزار خواهد شد.


نظرات کاربران