پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد

در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اعلام شد:اختصاص 500 میلیون تومان به توسعه برنامه های دانشگاه فرهنگیان

 

 

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی گفت: دو هزار و 541 نفر فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان تا بهمن وارد چرخه آموزش و پرورش می شوند.

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی ،  سید حسین مجتبوی روز گذشته در شورای آموزش و پرورش استان که با حضور استاندار برگزار شد با اشاره به این که دانشگاه فرهنگیان در راستای سند چشم انداز و نقشه جامع علمی کشور سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و با هدف تامین و تربیت نیروی انسانی کارآمد برای نظام تعلیم و تربیت  و دسترسی به اهداف عالی وزارت آموزش و پرورش شکل گرفته است گفت: ماموریت دانشگاه در دو محور تربیت معلم و بهسازی و ارتقاء سطح دانش نیروی های انسانی در آموزش و پرورش می باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی مجهز به دو پردیس شهید بهشتی و شهید هاشمی نژاد با عنوانین متفاوت آموزشی مشغول به فعالیت است و هم اکنون در سه مقطع کارشناسی ناپیوسته، کارشناسی پیوسته و ارشد و حدود 14 رشته تحصیلی دایر می باشد.

مجتبوی با بیان این که دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی در زمینه های آموزشی، پژوهشی و دانشجویی از جایگاه بالایی برخوردار است اظهار داشت: دانشگاه فرهنگیان استان در حال حاضر به یکی از ارکان اصلی تعلیم و تربیت در کشور تبدیل شده است و برگزاری نخستین اجلاس استادان دانشگاه فرهنگیان ایران ، فعال کردن گروه های مختلف آموزشی، تشکیل شورای عالی انجمن های علمی و کسب رتبه های برتر تنها گوشه ای از فعالیت های منحصر به فرد دانشگاه این دانشگاه است.

وی با اعلام این که در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری و سال اقتصاد مقاومتی فعالیت های ارزنده ای از طرف دانشگاه فرهنگیان انجام شده است؛ اهم این اقدامات را به این گونه شرح داد: تغییر زیرساخت حرارتی برودتی و کاهش مصرف هزینه در 13.5 هکتار فضای آموزشی، بازسازی و افزایش ظرفیت های آموزشی با توجه به افزایش تعداد دانشجو، تجهیز هر دو پردیس دانشگاه به فیبر نوری، توجه به اصل مصرف بهینه در خوابگاه های دانشجویی، بازسازی دو بلوک دانشجویی به منظور مقاوم سازی، زیبا سازی و بهینه سازی مصرف انرژی با ظرفیت 400نفر، فراهم نمودن امکانات ورزشی گسترده با استفاده از بخش خصوصی به منظور تقویت روحیه شادابی و نشاط در اوقات فراغت و کاهش هزینه های دانشگاه، افزایش فضای اداری شامل دو اتاق برای اساتید، چهار اتاق مخصوص کارشناسان آموزشی، یک سالن مطالعه به ظرفیت 200 نفر و 12 اتاق برای افزایش ظرفیت اداری برخی از اقدامات دانشگاه فرهنگیان در راستای اقتصاد مقاومتی است.

این مقام مسئول با اشاره به بازسازی سالن ابن هیثم بعد از گذشت بیست سال با 50 درصد هزینه برآورد شده اظهار کرد: این اقدام و صرفه جویی با مدیریت خود دانشگاه صورت گرفته است.

مجتبوی خاطر نشان ساخت: در سال گذشته 6هزار و 500 دانشجو معلم تحت پوشش دانشگاه فرهنکیان بودند و در حال حاضر دو هزار و 541 نفر فارغ التحصیل از این دانشگاه داریم؛ این به آن معناست که این تعداد دانشجو معلم تا بهمن به عنوان نو معلمان وارد چرخه آموزش و پرورش می شوند و در بسیاری از مناطق نظاره گر آثاری از تحول خواهیم بود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان خراسان رضوی یادآور شد:  قرار بر  این است که در سال جدید 20 هزار دانشجو معلم جدید وارد دانشگاه فرهنگیان کشور  شود که تعدادی در اول مهر ماه وارد دانشگاه شده اند و گروه دیگر  پس از طی مراحل مختلف به دانشگاه راه خواهند یافت  وی افزود تا آینده ای نزدیک در خراسان رضوی  از   حدود  2400 نفر از افرادی که در مرحله اول ازمون استخدامی پذیرفته شده اند  مصاحبه به عمل می آید ونزدیک به 800 نفر جهت طی دوره های مهارتی و اموزشی به دانشگاه فرهنگیان  معرفی خواهند شد .

مجتبوی در بخش دیگر سخنان خود خطاب به مسئولین شورای آموزش و پرورش اظهار کرد:متاسفانه یکی از معضلات دانشگاه فرهنگیان در کشور قرار داشتن در پایین ترین سطح بودجه نسبت به سایر دانشگاه ها است؛ همچنین کمبود اعضای علمی تمام وقت نسبت به هرم دانشجویی از دیگر مشکلات این دانشگاه در کشور به شمار می آید.

وی در ادامه تصریح کرد:در حال حاضر نیازمند مساعدت در جهت بهسازی خوابگاه ها، احداث استخر، شهرک دانشجویی، ساختمان کتابخانه مرکزی دانشگاه فرهنگیان، تخصیص و تقویت بودجه ملی در جهت احداث واحدهای شهید رجایی و تربیت حیدریه و دانشگاه نیشابور، تقویت بودجه ساخت پروژه سبزوار و مشارکت بیشتر دانشگاه فرهنگیان هستیم.

گفتنی ست در این جلسه استاندار خراسان رضوی از اختصاص 500 میلیون تومان برای توسعه برنامه ها و اقدامات دانشگاه فرهنگیان در خراسان رضوی خبر داد.


نظرات کاربران