پردیس شهید هاشمی نژاد مشهد

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور درنشست خبری عنوان کرد :
تعاملات و گفتگو با رسانه ها به تحقق برنامه های حرفه ای کمک میکند، و دانشگاه فرهنگیان بدون این تریبون ها نمی تواند به اهداف خود در جامعه برسد.

به گزارش  خبرنگاران روابط عمومی پردیس شهید هاشمی نژاد  محمود مهرمحمدی ظهر امروز در نشست خبری در دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: تعاملات و گفتگو با رسانه ها به تحقق برنامه های حرفه ای کمک میکند، و دانشگاه فرهنگیان بدون این تریبون ها نمی تواند به اهداف خود در جامعه برسد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور در رابطه با منبع تامین بودجه دانشگاه فرهنگیان عنوان کرد: دانشگاه فرهنگیان در بودجه کشور ردیف مستقل دارد اما چون این بودجه کفایت نمیکند وزارت آموزش و پرورش نیز در تامین بودجه دانشگاه فرهنگیان به عنوان دانشگاه ماموریت گرا کمک می کند.

وی در ادامه این نشست خبری که در سالن کنفرانس پژواک مهر پردیس شهید هاشمی نژاد برگزارشد ، تصریح کرد: بودجه مصوب برای دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۵ مبلغ ۳۰۵ میلیارد تومان بوده است، شامل۲۲۰میلیارد هزینه های جاری و ۸۵ میلیارد هزینه های اختصاصی که از طریق کسر از حقوق دانشجو معلمان تامین می شود و در جهت رفع نیاز های دانشگاه استفاده می شود، البته رقم پیشنهادی بودجه برای سال ۹۵ بالغ بر ۴۰۰میلیارد بوده است، هم چنین لازم به ذکر است که دانشگاه فرهنگیان بودجه به شکل سرانه ندارد.

وی با اشاره به انتخاب موزه دانشگاه فرهنگیان بین موزه های بین المللی دانشگاهی خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان سومین دانشگاه کشور است که به ثبت جهانی در یومک رسیده است و این مسیری برای توسعه کیفی دانشگاه است، هم چنین کرسی تربیت معلم یونسکو نیز از آن کشور ماست که این امر نیز ظرفیت دیگری برای دانشگاه فرهنگیان به شمار می آید.

مهر محمدی در رابطه با تحصیلات تکمیلی دانشجو معلمان گفت: موضوع تحصیلات تکمیلی تعیین تکلیف شده است و یکی از موضوعات مهم در زمینه توسعه دانشگاه فرهنگیان است، در همین راستا از تعداد ظرفیت ۷۸ هزار نفری دانشگاه ده درصد که۷۸۰۰ نفر را شامل می شود، می توانند به تحصیلات تکمیلی در دانشگاه فرهنگیان ادامه دهند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور در رابطه با آموزش های مجازی در دانشگاه فرهنگیان، عنوان کرد: آموزش با اتکا به فناوری های جدید موردتوجه دانشگاه است و در حال تدارک زیر ساخت های لازم برای استفاده از ظرفیت آموزش الکترونیک هستیم، هم چنین باتوجه به اینکه باید در تولید محتوای الکترونیک و استفاده از سامانه ها دانشجویان آشنایی لازم را داشته باشند یکی از روش های تحقق این امر مهم پیشبرد آموزش ها در  حوزه مجازی است.

وی در ادامه تصریح کرد: کسانی که از مهرماه وارد آموزش و پرورش می شوند باید درس های باقی مانده را به روش غیر حضوری بگذرانند، اما هنوز جمع بندی در رابطه با چگونگی ارائه این درس ها نرسیده ایم.

مهرمحمدی در رابطه با برنامه ها برای دانشجو معلمان نخبه گفت: در حوزه های مختلف المپیاد های علمی و ورزشی داریم که دانشجو معلمان مقام های برتر این المپیاد های را به دست آوردند و ظرفیت هایی که دانشگاه های دیگر برای دانشجویان خود در نظر گرفته اند، دانشجو معلمان نیز بهره مند می شوند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور در ادامه تاکید کرد: ورودی های۹۱ دانشگاه شامل گروه ۱۳ هزار نفره که درسشان به اتمام رسیده است و همزمان با شروع سال تحصیلی در مقطع ابتدایی مشغول به کار می شوند، تعداد ۹هزار دانشجو نیز که در دوره متوسطه مشغول هستند جزء خروجی های دانشگاه به شمار می روند اما تعداد واحد های باقی مانده خود را باید در نیم سال اول سال تحصیلی بگذرانند، هم چنین۳۲۰۰ نفر طبق ماده ۲۸ و آزمون استخدامی در حال گرفتن گواهی صلاحیت حرفه ای برای ورود به آموزش و پرورش هستند.

وی در رابطه با ظرفیت دانشگاه فرهنگیان در سال ۹۵ گفت: ورودی های دانشگاه فرهنگیان ده هزار نفر از طریق کنکور سراسری سال ۹۵ شامل ۴۰ درصد دانشجویان رشته ابتدایی و ۶۰ درصد متوسطه است، ۱۰ هزار نفر نیز از طریق آزمون استخدامی وارد آموزش و پرورش می شوند.

مهرمحمدی در رابطه با پروژه های دانشگاه فرهنگیان خاطر نشان کرد: دانشگاه فرهنگیان بر اساس برنامه توسعه به تعداد واحد ها و پردیس های خود اضافه نمی کند، اما به شدت نیاز به بازسازی و نوسازی برخی واحد ها هست که به دلیل نداشتن ردیف بودجه عمرانی توان انجام این پروژه ها را ندارد.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان کشور ادامه داد: در برنامه راهبردی دانشگاه برای ده سال آینده ۷۸ هزار نفر ظرفیت دانشگاه است، که ۴۰ هزار نفر از طریق کنکور سراسری، ۲۰ هزار نفر از طریق دوره های مهارت آموزی و ۲۰ هزار نفر نیز از طریق روش جدید)۲+۲( که بر اساس همکاری دانشگاه های دیگر و سپس ورود به برنامه مشترک دانشگاه فرهنگیان است جذب می شوند.

خبرنگاران :  گلمکانی - پیروی                               عکاس :ترابی مقدم


نظرات کاربران